Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Öğretmenlik Meslek Kanunu ile öğretmenlere özgü bir meslek kanununu çıkardıklarını açıkladı.
Öğretmenlik Meslek Kanunu Bazı Kesimler Tarafından Manipüle Ediliyor
Öğretmenlik Meslek Kanunu tartışmaları sürerken, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Öğretmenlik Meslek Kanunu hakkında açıklamalarda bulundu.Öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimleri konusunda Bakanlık olarak öğretmenleri her zaman desteklediklerini belirten Kanunun çıkarılmasından sonra bazı kesimler tarafından konunun manipüle edildiğini ifade eden Özer, bu kanunun bir başlangıç olduğunu, yeni iyileştirmelerle çok daha güzel noktalara getirileceğini kaydetti. Özer, eğitimde fırsat eşitliği kapsamında okullar arası imkân farklıklarının azaltılması için yürütülen faaliyetleri de anlattı.
Bakanlığın yürüttüğü eğitim politikalarına ilişkin görüş alışverişinde bulunmak üzere Eğitim Reformu Girişimi (ERG) yönetim kurulu üyeleri ve ERG’yi destekleyen kuruluşların üst düzey temsilcileriyle bir araya geldi. İstanbul’da düzenlenen toplantıya Vehbi Koç Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Semahat Arsel, Sabancı Vakfı Mütevelli Heyeti Başkanı Güler Sabancı, ERG Onursal Başkanı ve Yönetim Kurulu Üyesi Üstün Ergüder, ERG Direktörü Işık Tüzün, Aydın Doğan Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Candan Fetvacı, ENKA Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Esra Tara, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Üyesi Olgun Zorlu ile ERG’yi destekleyen diğer kuruluşların üst düzey yöneticileri katıldı. Toplantıda, Millî Eğitim Bakanlığınca yürütülen eğitim politikaları konusunda görüş alışıverişinde bulunuldu.
800 Bin Kız Çocuğunun Eğitim Dışında Olduğu İddiası Gerçek Dışıdır
Bakan Özer, toplantıda son yirmi yılda eğitimde gelinen noktaya işaret ederek okul öncesinden yükseköğrenime, eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranında Türkiye’nin OECD ortalamasına ulaşıldığını kaydetti. Bakan Özer, bazı basın yayın organlarında yaklaşık 800 bin kız çocuğun örgün eğitimin dışında kaldığı iddiasında bulunulduğunu belirterek bu iddianın gerçek dışı olduğunu kaydetti. Özer, kız çocuklarının eğitime erişimlerinin önündeki antidemokratik uygulamaların kaldırılmasının yanı sıra sunulan imkânlarla eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranında kız çocuklarının erkek çocukları geçtiğini söyledi. (Kaynak: MEB) (BSHA)